Megamax Türkiye Ürün Görseli

Düzenli Kilo Almanın İpuçları

Sağlıklı bir yaşam tarzı birçok tercihi gerektirir. Bunların arasında, dengeli bir diyet veya sağlıklı beslenme planı seçmek. Peki, sağlıklı bir yemek planını nasıl seçersiniz? Sağlıklı bir yemek planının ne olduğunu tanımlayarak başlayalım.

2015-2020 yılları arasında Amerikalılar için Beslenme Rehberine göre sağlıklı bir beslenme planı:

  • Meyve, sebze, kepekli tahıllar ve yağsız veya az yağlı süt ve süt ürünlerini vurgular.
  • Yağsız et, kümes hayvanları, balık, fasulye, yumurta ve fındık içerir.
  • Doymuş yağlar, trans yağlar, kolesterol, tuz (sodyum) ve eklenen şekerler düşüktür
  • Günlük kalorim ihtiyaçlarınızın içinde kalır

Sağlıklı Yemek ve Keyfini Çıkarın!

Kilonuzu yönetmenize yardımcı olan sağlıklı bir beslenme planı, dikkate almamış olabileceğiniz çeşitli gıdaları içerir. “Sağlıklı beslenme”, sahip olamayacağınız gıdaları düşünmenizi sağlıyorsa , yiyebileceğiniz tüm yeni gıdalara yeniden odaklanmayı deneyin.

  • Taze, Dondurulmuş veya Konserve Meyve – sadece elma veya muz sanmıyorum. Tüm taze, dondurulmuş veya konserve meyveler harika seçeneklerdir. Biraz “egzotik” meyveler de denediğinizden emin olun. Mango nasıl? Ya da sulu bir ananas veya kivi meyvesi! En sevdiğiniz taze meyveler mevsimde olmadığında, tadını çıkarabileceğiniz taze bir meyvanın dondurulmuş, konserve veya kurutulmuş çeşitli tadlarını deneyin. Konserve meyveler hakkında dikkat edilmesi gereken bir husus, ilave şekerler veya şuruplar içerebilmeleri. Suda veya kendi meyvesinde paketlenmiş konserve çeşitleri seçtiğinizden emin olun.
  • Taze, Dondurulmuş veya Konserve Sebzeler – yeni bir şeyler deneyin. Biberiye gibi denemediğiniz bir bitki ile ızgara sebzeleri veya buğulanmış sebzeleri sevdiğinizi görebilirsiniz. Sebzeleri yapışmaz bir tencerede az miktarda pişirme spreyi ile soteleyebilir (panfry). Veya hızlı bir garnitür için dondurulmuş veya konserve sebzeleri deneyin – sadece mikrodalga fırında servis yapın. Konserve sebzeleri denediğinizde, ilave tuz, tereyağı veya krema sosu olmadan sebzeler arayın. Her hafta yeni bir sebze denemek ve üretmek için uğraşmak.
  • Kalsiyum bakımından zengin gıdalar – birileri “daha fazla süt ürünleri yiyin” derdiğinde otomatik olarak bir bardak yağsız veya yağsız süt düşünebilirsiniz. Fakat şekerler eklenmeden az yağlı ve yağ içermeyen vücut yoğurtları? Bunlar lezzet çeşitliliği ile gelir ve tatlı bir diş ile olanlar için harika bir tatlı yerine geçirebilirsiniz.
  • Eski bir favori üzerine yeni bir bükülme – En sevdiğiniz yemek kızartma balık veya tavuk tava için çağrılırsa, fırınlama veya ızgarayla daha sağlıklı varyasyonlar deneyin. Hatta yüksek yağlı et yerine kuru fasulye kullanan bir tarifi deneyin. Etrafına sorun ya da daha az kalorili yemek tarifleri için internette ve dergilerde arama yapın – yeni bir favori yemeğiniz olduğunu bulmak için şaşırabilirsiniz!

Favori rahat yemekten vazgeçmem gerekiyor mu?

Yok hayır! Sağlıklı yeme dengesi ile alakalıdır. En sevdiğiniz yiyeceklerin kalorisinde, yağda veya şeker yüklü olsa bile tadını çıkarabilirsiniz. Anahtarı, onları yalnızca bir kez arada sırada yiyor ve daha sağlıklı besinler ve daha fazla fiziksel aktivite ile dengelemek.

Rahatlık besinleri için bazı genel ipuçları:

  • Onları daha az yiyin. Normalde bu gıdaları her gün yerseniz, haftada bir kez veya ayda bir kez kesin. Kalorilerinizi kesersiniz, çünkü yemekleri sık sık yemiyorsunuzdur.
  • Daha az miktarda yemek ye. En sevdiğiniz yüksek kalorili yiyecekler bir çikolata çubukuysa, daha küçük bir beden veya sadece yarım bara sahip olun.
  • Daha düşük kalorili bir sürüm deneyin. Daha düşük kalorili maddeler kullanın veya yiyecekleri farklı şekilde hazırlayın. Örneğin, makarna ve peynir tarifi tam yağlı süt, tereyağı ve tam yağlı peyniri kullanıyorsa, yağsız sütü, daha az tereyağını, hafif krem ​​peynirini, taze ıspanağı ve domatesle yeniden hazırlamayı deneyin. Porsiyon büyüklüğünüzü artırmayınız. Kaloriyi kesmenin nasıl yapılacağı hakkında daha fazla fikir için.
  • Mesele, neredeyse herhangi bir gıdayı sağlıklı beslenme planınıza dahil etmenin, halen kilo vermenize veya sağlıklı bir kilo vermenize yardımcı olacak bir şekilde nasıl ekleneceğini bulabilmenizdir.

YORUM GÖNDER

  • İsim
  • Eposta
  • Yorum

YORUMLAR (0 )