Megamax Ürün Görseli

Kilolu Olmanız Durumunda Sağlıklı Yollarla Kilo Alma

Kilolu olmanız durumunda sağlıklı yollarla kilo alma

 

 

Kilo kaybı Amerika Birleşik Devletleri’nde ciddi bir konudur. Tüketiciler sürekli trendy diyetler, gösterişli ürünler ve kilo vermelerine yardımcı olacağı konusunda söz vermiş olan sihirli haplarla ilgili haberler ve haberleri görürler.

 

Devam eden “şişkinlik savaşı” çok insan için ön ve merkez olduğu için, çok ince olmak iyi bir sorun gibi gözükebilir. Ancak gerçek şu ki, kilolu olmak sağlık problemlerine neden olabilir.

 

Gelişmiş sağlıklı yaşam yolları

Yağın insanlara aşırı kilolu ve obez olmasına neden olan kötü bir itibarı vardır. Ancak, tüm yağ kötü değildir. Aslında, parçalama ve enerji olarak depolamak (kalori) yağ olarak iyidir. Vücut, gıdaları işlev, iyileştirmek ve büyütmek için kullandığı birçok yöntemden sadece biridir.

 

Yağdan alınan enerji, yorucu bir iş ya da egzersiz yapmanıza yardımcı olur. Beyin gelişiminde ve inflamasyonun (şişme) ve kan pıhtılarının önlenmesinde anahtar rol oynar . Yağ, sağlıklı saçlara ve cilde katkıda bulunur.

 

Bir Vücut Kitle İndeksi (BMI) hesap makinesini kullanarak düşük kilolu olup olmadığınızı belirleyebilirsiniz . Bu çevrimiçi araç, bir puanı hesaplamak için kilonuzu, boyunuzu, yaşınızı ve cinsiyetinizi dikkate alır. BMI’niz 18.5’den düşükse, kilonuz azdır. Doktorunuz aynı zamanda boyunuza, kilosuna, yediğinize ve aktivite seviyenize dayanarak kilonuzun az olup olmadığını belirlemenize yardımcı olabilir.

 

Eğer kilolu iseniz, doktorunuz sizi kilo alma programına sokabilir. Ancak, bu önemsiz gıda ile deli gitmek için izin değil. Sağlıklı kilo alma, tıpkı kilo kaybı programı gibi dengeli bir yaklaşımı gerektirir.

 

İstenmeyen yiyecekler yemek kilo alabilir. Bununla birlikte, vücudunuzun ihtiyaç duyduğu besleyiciyi tatmin etmez. Önemli gıda maddelerindeki yağ, şeker ve tuz ekstra ağırlık oluşturmasa bile vücudunuza zarar verebilir. Sağlıklı bir kilo vermek için aşağıdaki ipuçları yardımcı olabilir:

 

Sağlıklı kalori ekleyin. Diyetinizi büyük ölçüde değiştirmek zorunda değilsiniz. Fındık veya tohum ekmeği, peynir ve sağlıklı yan yemekler ekleyerek kaloriyi artırabilirsiniz. Bademleri, ayçiçeği tohumlarını, meyveleri veya tam tahıllı buğday tostunu deneyin.

Yoğun besin al. Boş kalori ve abur cubur yeme yerine, besin açısından zengin gıdaları tüketin. Kas inşa etmenize yardımcı olabilecek yüksek proteinli etleri düşünün. Ayrıca, kahverengi pirinç ve diğer bütün tahıllar gibi besleyici karbonhidratları seçin. Bu, azalmış bir iştahla uğraşsanız bile, vücudunuzun olabildiğince fazla besin aldığından emin olmanıza yardımcı olur.

Atıştırmalık. Bol protein ve sağlıklı karbonhidrat içeren atıştırmalıkların tadını çıkarın . Izik karışımı, protein barları veya içecekler ve humus veya fıstık ezmesiyle birlikte krakerler gibi seçenekleri düşünün. Ayrıca, sağlıklı bir kalp için önemli olan ” iyi yağlar ” içeren atıştırmalıkların tadını çıkarın . Örnekler, fıstık ve avokadodur.

Mini yemekler yiyin. Tıbbi ya da duygusal sorunlardan dolayı zavallı bir iştahla uğraşıyorsanız, büyük miktarda yiyecek yemeniz çekici görünmeyebilir. Kalorisi alımınızı artırmak için gün boyunca daha küçük yemek yemeyi düşünün .

Biriktirin. Çok fazla aerobik egzersiz kalori yakar ve ağırlık hedefinize karşı çalışırken, güç antrenmanı da yardımcı olabilir. Bu halter ya da yoga içerir. Kas kurarak kilo alırsınız.

Kilo alma programına başlamadan önce, doktorunuzla konuşun. Kilolu olma, altta yatan bir sağlık sorundan kaynaklanıyor olabilir. Diyet değişiklikleri ile düzeltilmeyecektir . Doktorunuz gelişiminizi izlemenize yardımcı olabilir. Sağlıklı değişikliklerin gerçekleştiğinden emin olacak.

 

Düşünülmesi gereken şeyler

Kilolu olan insanlar genellikle bedenlerini besleyecek kadar kalori almıyor. Sıklıkla, beslenme yetersizliği de yaşıyorlar. Kötü beslenme, yiyeceğinizden yeterli miktarda vitamin ve mineral almadığınız anlamına gelir. Düşük kilolu iseniz, aşağıdaki sağlık sorunları için risk altında olabilirsiniz:

 

Gecikmeli büyüme ve gelişme. Bu, özellikle büyümek ve sağlıklı kalmak için vücudu bol miktarda besleyici gereken çocuk ve gençlerde özellikle geçerlidir.

Kırılgan kemikler. D vitamini ve kalsiyum eksikliği, düşük vücut ağırlığı ile birlikte, zayıf kemiklere ve osteoporoza neden olabilir .

Zayıflamış bağışıklık sistemi. Yeterli besin maddesi almadığınızda vücudunuz enerji depolayamaz. Bu hastalıkla mücadele etmeyi zorlaştırıyor. Bağışıklık sisteminizin hasta olduktan sonra iyileşmesi de zor olabilir.

Anemi. Bu durum, demir, folat ve B12 vitaminlerinden yeterince almadığından kaynaklanabilir. Bu, baş dönmesi, yorgunluk ve baş ağrılarına neden olabilir.

Doğurganlık sorunları. Kadınlarda düşük vücut ağırlığı, düzensiz dönemlere, dönem eksikliğine ve infertiliteye yol açabilir.

Saç kaybı. Düşük vücut ağırlığı saçların inceltilmesine ve kolayca düşmesine neden olabilir. Dişler ve diş etleri ile kuru, ince cilt ve sağlık sorunlarına da neden olabilir.

Bir çok kilolu insan fiziksel olarak sağlıklıdır. Düşük vücut ağırlığı aşağıdakilerin de dahil olduğu çeşitli nedenlerden kaynaklanmaktadır:

 

Genetik. Liseden beri ince olmuşsanız ve ailenizde çalışıyorsa, muhtemelen normalden daha yüksek bir metabolizma ile doğmuşsunuzdur. Aynı zamanda doğal olarak küçük bir iştah yaşarsınız.

Yüksek fiziksel aktivite. Eğer sporcuysanız, muhtemelen sık sık yapılan egzersiz programlarının vücut ağırlığını etkileyebileceğini biliyorsunuzdur. Bununla birlikte, yüksek fiziksel aktivite aynı zamanda aktif bir işin ya da enerjik bir kişiliğin parçası olabilir. Ayak parmak üzereyseniz, daha fazla yerleşik (hareketsiz) insanlardan daha fazla kalori yakabilirsiniz.

Hastalık. Hasta olmak iştahınızı ve vücudunuzun gıdaları kullanma ve depolama kabiliyetini etkileyebilir. Denemeden çok fazla kilo verdiyseniz, tiroid sorunları , şeker hastalığı , sindirim sistemi hastalıkları veya kanser gibi bir hastalık belirtisi olabilir . Ani kilo kaybı hakkında doktorunuzla konuşun.

İlaçlar. Bazı reçeteli ilaçlar mide bulantısına ve kilo vermeye neden olabilir . Kemoterapi gibi bazı tedaviler iştahı azaltabilir ve hastalıktan kilo vermeyi kötüleştirebilir.

Psikolojik sorunlar. Zihinsel iyilik halimiz hayatımızın her parçasını etkiler. Stres ve depresyon gibi şeyler sağlıklı beslenme alışkanlıklarını bozabilir. Ciddi vücut imaj korkuları ve bozulmaları yeme bozukluklarına neden olabilir. Zararlı duygusal sorunlarla karşılaşıyorsanız, doktorunuzla konuşun. İhtiyacınız olabilecek bakıma, yardıma veya danışmanlığa ulaşmanıza yardımcı olabilir.

YORUM GÖNDER

  • İsim
  • Eposta
  • Yorum

YORUMLAR (0 )